Mindfulness Kursus

Jeg tilbyder kurser for virksomheder, skoler, efterskoler, samt individuelle forløb. Kontakt mig for yderligere information. 

 Vores virkelighed, vores verden bliver skabt i en uendelig serier af øjeblikke, vi kalder ”nu”. Tanker, følelser og handlinger tager afsæt i dette øjeblik, men i hvor mange af disse øjeblikke, er vi rent faktisk tilstede?

De fleste mennesker bruger hovedparten af deres ”øjeblikke” til enten at være i fortiden, bekymre sig om fremtiden eller have en konstant indre dommer som kritiserer og vurderer sig selv eller andre, på den måde bliver man fanget i en uendelig tankestrøm.

Disse dyrebare øjeblikke som udgør vores liv og skaber vores fremtid og virkelighed forsvinder i en tankevirksomhed, som fører os væk fra nuet.

Mange mennesker vågner hver morgen med en lang ”to do” liste og haster igennem dagen, med det næste man skal nå i tankerne – og ofte med følelsen af ikke at have opnået noget meningsfuldt.

Men det behøver ikke at være sådan.

  • Oplever du at livet overtager og du bliver centrifugeret ind i livets daglige ofte endeløse gøremål.
  • At du er kritisk og hård ved at selv.
  • At bekymringer fylder for meget
  • Søvnproblemer
  • Spiser for meget eller for lidt
  • At du mangler livsglæde og energi
  • At livet ind imellem føles meningsløst
  • Oplevelsen af ikke at leve op til dit fulde potentiale
  • Har du et ønske om at være mere til stede og nærværende, overfor de mennesker du holder af.
  • Problemer med koncentration, opmærksomheden og hukommelsen
  • Kort for hovedet og irritable
  • Ængstelig og trist
  • Smerte
  • Ensomhed, følelsen af at være alene, selv blandt andre
  • Lavt selvværd og selvtillid
  • Har ønsket om at tage fat på din personlig og/eller spirituel udvikling

Hvis du oplever nogle af disse ting kan træningen i at være til stede i dit liv imens det udfolder, være en af de bedste beslutninger, du tager i dit liv. Det vil have betydning for alle aspekter i dit liv: Arbejde, helbred, relationer, kreativitet, studier og ikke mindst dit forhold til dig selv.

Når du sætter farten ned, vil du opleve, at du kan stoppe op og respondere på en situation, i modsætning til at bare reagere. Du kan begynde at skabe det liv, du altid har drømt om. At være den mor, far, partner, søn, datter, ven eller verdensborger du ønsker at være. Du vil opleve en større livsglæde og tilfredshed med dig selv og dit liv.

Mindfulness er en af de mest effektive evidensbaserede metoder til at reducere stress, angst og depression, håndtere smerter og finde mere ro, glæde og energi både i dit private og professionelle liv.  Du øger din koncentration og opmærksomhed, forbedrer dit helbred samt får et bedre selvværd og forbedrede relationer

Mindfulness har en lang række videnskabelige dokumenterede effekter. Bl.a. kan det afhjælpe:

  • Stress
  • Depression
  • Angst
  • PTSD
  • Medfølelse
  • Kreativitet
  • Glæde
  • Livskvalitet
  • Selvværd
  • Smerter
  • Stress relaterede sygdomme
  • Relationer
  • Styrker immun forsvaret
  • Trivsel
  • Afhængighed
  • Sorg
  • Koncentration
  • Opmærksomhed
  • Energi

http://randers-psykolog.dk/mindfulness/

http://randers-psykolog.dk/mindful-self-compassion/

Hvem kan deltage:  Alle som har mulighed for at afsætte mindst 15 – 20 min dagligt til mindfulness træning.

Underviser: Psykolog Dionne Pedersen. Master of Science i Mindfulness og Self Compassion fra Aberdeen Universitet. 25 års erfaring med mindfulness og meditation i praksis. Praktiserende Buddhist i 30 år, erfaring med adskillige meditationsformer og praksis.

Læs mere:  http://randers-psykolog.dk/

Tilmelding: dionnepedersenpsykolog@gmail.com   Mobil: 53 60 08 94

                                                          

.